woensdag 30 september 2015

Dag 1

Omdat ik morgen 6 uur lang aan een Holter apparaat moet (een apparaat dat continue je hartslag registreert) en daarbij geen enkele vorm van elektronica mag aanraken, zal ik nu alvast toelichten hoe het hier is en wat er morgen allemaal gaat gebeuren.

Rond een uur of 10 krijgen wij het medicijn. Wij zijn groep 6, wat betekent dat voor ons al 5 groepen het medicijn hebben gekregen, telkens in een iets hogere dosering. Ze zijn erachter gekomen dat de doseringen die ze tot nu toe hebben gebruikt eigenlijk te laag waren en dat er maar een klein deel daadwerkelijk door het lichaam wordt opgenomen. Omdat er vrijwel geen bijwerkingen op zijn getreden verhogen ze de dosering steeds wat meer, totdat ze straks hopelijk een goede opname van het medicijn hebben.
Nadat we het medicijn hebben ingenomen worden we 4 uur lang goed in de gaten gehouden; je mag niet zelfstandig naar het toilet, al je urine moet je opvangen in een maatbeker en daarnaast wordt er regelmatig wat bloed via het infuus afgenomen, worden je bloeddruk, hartslag en temperatuur in de gaten gehouden en krijgen wij dus een Holter apparaat. Tussen alle metingen door mogen we wel rondlopen, het is niet zoals in het vorige onderzoek waaraan ik mee deed dat je de hele dag op bed ligt voor krachtige monitoring (in het vorige onderzoek was 2 meter naar het toilet lopen zonder omvallen of misselijk worden al een hele opgave, bij dit middel zijn de bijwerkingen gelukkig een stuk minder heftig). Wat er wel bij komt nu, is dat wij een sleutel moeten vragen als we naar het toilet gaan, dit om te voorkomen dat je per ongeluk geen urine opvangt.
Ik laat morgen avond weten of ik nog last van bijwerkingen heb gehad en wat ik er verder van merkte.


Dan nog over de kliniek zelf: ik zit nu in het centrum in Zuidlaren, de vorige keer zat ik in het centrum in Groningen bij het UMCG. De kliniek is helemaal omgeven door groen en het is hier lekker rustig.
Ik lig met 2 mannen en 1 vrouw op de kamer. In zo'n korte periode heb je niet echt de tijd om elkaar goed te leren kennen maar dat is verder prima, zolang ze maar niet snurken haha. Verder heb ik af en toe de tijd om wat te studeren en nu ben ik aan het wachten op het avondeten. Vanavond krijg ik weer een infuus, ik hoop dat het dit keer beter gaat dan bij het vorige onderzoek (voor de geïnteresseerden kun je terug lezen en foto's zien).

Ik vind het ergens wel wat hebben dat je zo'n vast rooster hebt, je leeft van punt tot punt en je hoeft zelf niet echt na te denken wat je nu eens zal gaan doen, en we krijgen er ook nog voor betaald! Eigenlijk is het gewoon een soort mini vakantie, maar dan anders.

Als er nog vragen zijn over meedoen aan medisch onderzoek of andere vragen, let me know! Ik beantwoord ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten