vrijdag 2 oktober 2015

Dag 2

Ik had gehoopt dat ik een spannend verhaal zou kunnen vertellen, dat mensen gingen hallucineren en dat soort dingen, maar eigenlijk was het gister vooral erg saai. 'S ochtends om 10 uur kregen wij het middel en daarna hadden we 6 uur lang om het kwartier een handeling, danwel bloed afnemen of bloeddruk meten, soms verplicht plassen in een kan en om de zoveel tijd moesten we een kwartier lang volledig stil op bed liggen voor een goede ECG meting.
Je wordt vooral vermoeid en een beetje lamlendig van de hele dag op bed liggen, zeker omdat je geen elektronica bij je mocht hebben en tijdens de ECG metingen mocht je alleen voor je uit staren. Wat er dan nog over blijft is de krant/een boek lezen en slapen.

Niemand van onze groep heeft iets gemerkt aan bijwerkingen, dus dat is positief. Ik hoop dat ze iets aan onze resultaten hebben gehad :-).

Ik zal nog even mijn onderzoeksgenoten beschrijven:
- een vrouw van in de 30 die van plan is de wereld rond te gaan reizen in een busje dat ze recent heeft gekocht
- een net afgestudeerde filosofie student die hierna een rondreis van 3 maanden gaat maken met zijn vriendin
- een net afgestudeerde pabo studente die een half jaar in Frankrijk Frans gaat leren
- een man van bijna 30 die op zoek is naar een baan
- een Duitse jongen die nu neuropsychologie in Groningen studeert
- een meisje waarvan ik even niet meer precies weet wat ze studeerde, iets met management geloof ik
- een jongen die bijna niks heeft gezegd, dus geen idee hoe of wat.

Vrijwel iedereen had een goede opleiding en was wel 'wereld en milieu bewust' dus dat gaf wel wat goede discussies. Daarnaast hebben we ook gezellig spelletjes gespeeld met een groepje.

Inmiddels ben ik weer op weg naar huis. Ik kan iedereen zo'n soortgelijk onderzoek aanraden, je bent er kort, het is weinig invasief en daarnaast krijg je er een prima vergoeding voor!

1 opmerking: