donderdag 16 oktober 2014

Day 1

Op 14 oktober moesten wij ons om 14:00 uur melden in het onderzoekscentrum in Groningen. Je moest hiervoor 4 uur nuchter zijn wat best vervelend is, want eer je eindelijk weer mag eten is het vaak rond 16:00 uur.
De treinreis was (niet geheel onverwacht) verschrikkelijk, treinen reden niet of met vertraging, besloten tijdens de rit ineens maar tot een bepaald station te gaan en bussen vertrokken ook te laat. Ik had gepland om hier om 13:30 uur te zijn, dit werd uiteindelijk 14:15 uur. Gelukkig was dit geen probleem en was er zelfs nog iemand later dan ik.
Wij lagen met 6 personen op een slaapzaal en er waren nog 2 vrouwen als reserve ingedeeld, die sliepen op een andere zaal. 

Bij aankomst werd er eerst bloed en een alcoholtest afgenomen en werden wij ingelicht over de gang van zaken en het rooster. Toen dit allemaal achter de rug was mochten wij éindelijk iets eten. Na het eten werd er nog van alles gecontroleerd zoals de bloeddruk, pols, temperatuur, zuurstofgehalte van het bloed en de hartslag (vanaf hier de vital signs genoemd) en toen was het alweer tijd voor het avondeten, een enórme bak nasi met kip, wat op één persoon na niemand helemaal op kreeg. 
In principe is het hier de bedoeling dat je alles helemaal opeet wat je krijgt voorgeschoteld, maar dit is (zeker voor mij, ik ben ook nog de kleinste van de groep en ben niet gewend om heel veel te eten) echt een onmogelijke taak.

Na het avondeten werd er een infuus ingebracht. Bij mij ging dit gelukkig heel vlot, ik ben normaal niet heel makkelijk te prikken maar het ging goed. Een van mijn kamergenoten had helaas niet zo veel geluk, er werd bij haar 2 keer mis geprikt en zij zou toen de volgende ochtend opnieuw worden geprikt. 
Hierna hebben wij nog met zijn 8en het spel Party&Co gedaan, wat supergezellig was en waarbij mijn team uiteraard heeft gewonnen. Er werd nog een film opgezet, Mystic Rivers, waar ik echt niks aan vond, dus ik ben halverwege gaan douchen, heb nog even wat op mijn laptop gezeten en ben toen mijn bed in gedoken. De bedtijd is hier rond 12en, maar ik ben gewend om wat eerder te gaan slapen en dat kan dan ook.

Het schema is als volgt:
Je hebt de ene dag een 'proefpersoondag', waarbij je het medicijn krijgt toegediend en continue van alles wordt gemeten en daarna weer een rustdag. 
De volgende dag zou dus de eerste proefpersoondag worden en wij vonden het allemaal best wel spannend en waren erg benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten