donderdag 16 oktober 2014

Day 2; de eerste proefpersoondag; de voorbereiding

Spannend, de eerste echte proefpersoon dag, nu ging het beginnen!

Het rooster begon met 's ochtends om half 7 urine inleveren. Nu had de verpleging (hier MRA's genoemd, medisch registratie assistent) verteld dat dit in principe al mocht vanaf 4 uur s nachts en aangezien ik vaker midden in de nacht wakker word om te gaan plassen, liep ik om 5 uur al door de gang om mijn urine in te leveren. 
Toen de rest om half 7 wakker werd gemaakt om deze taak te voltooien, kon ik nog heerlijk even in mijn bed blijven liggen. 
Om 7 uur werden de infusen gecontroleerd, werd er gevraagd hoe je je voelde en moest je nogmaals een alcoholblaastest doen (want stel je voor dat wij midden in de nacht door het raam naar buiten zijn geklommen om even flink wat alcohol te drinken!). Om 8 uur werd er een ECG (hartfilmpje) gemaakt en werden weer alle vital signs opgeschreven. Hierna werd de eerste blood sample afgenomen, iets wat nog 17 keer zou gebeuren die dag (er werd elke keer één buisje afgenomen via het infuus).
Wat wel goed is, is dat je op de proefpersoon dagen de hele dag één persoon bij jou hebt die alles doet, dus die ook jouw aanspreekpunt is. Iedere proefpersoon had zijn eigen MRA. Die van mij was onwijs aardig en ik kon leuk met hem praten.
Alle handelingen die gedaan werden, werden precies op de tijd gedaan. Degene op bed 1 kreeg bijvoorbeeld om 08:00 uur een ECG, degene op bed 2 om 08:05 uur etc. Ik lag op bed 5, dus ik kon bij 4 van mijn voorgangers zien wat er ging gebeuren.

Qua wat je krijgt voor medicijn zijn er 4 mogelijkheden:
- Het al bestaande middel op een nuchtere maag
- Het al bestaande middel na een vetrijk ontbijt
- Het nieuwe middel op een nuchtere maag
- Het nieuwe middel na een vetrijk ontbijt.

Ik kreeg op deze dag het nieuwe middel na een vetrijk ontbijt. Dit betekende dat ik na de bloedafname gelijk naar de eetkamer moest en klaar moest gaan zitten voor het eten. Klokslag 08:15 uur moest je beginnen met eten en om 08:35 uur moest alles op zijn. Om even te schetsen wat voor een hel dit is:
Het ontbijt bestaat uit 2 gebakken eieren gebakken in 15 gram boter of margarine, 40 gram bacon, 115 gram gebakken aardappelen, 2 sneden brood met 15 gram margarine en 1 glas volle langhoudbare melk (yuk).
Nu vond ik dit van tevoren eigenlijk best wel klinken als een lekker ontbijt, maar het was allemaal niet vers en werd opgewarmd in de magnetron. Het ei was gewoon een gele plak vettigheid, de aardappeltjes waren klef maar vond ik nog wel te eten, de bacon smaakte helaas niet echt naar spek en tja die langhoudbare melk... Gelukkig drink je dat snel weg. 
Het lukte mij helaas niet om het hele ontbijt binnen 20 minuten weg te krijgen, ik mocht er nog 5 minuten langer over doen. Zelfs toen deed ik er nog een halve minuut langer over maar de MRA was aardig en zag dit door de vingers (ik weet ook niet wat ze anders had moeten doen haha).
Na het ontbijt zat ik natuurlijk ontzettend vol, ik moest meteen door naar de slaapzaal want ze gingen beginnen met het medicijn toedienen!

Ik kreeg 60ml van het medicijn in een buisje wat ik gelijk op moest drinken terwijl ik rechtop zat, gevolgd door een glas water. Het medicijn smaakte niet lekker maar was nog wel makkelijk weg te krijgen.

En toen ging het beginnen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten